Skoči na sadržaj

Integrisani izvještaj Gimnazije '' Panto Mališić''

 
DEBATA ZA OSNOVCE

debata za osnovce

Učenički parlament  je  u saradnji sa Debatnim klubom škole, a u okviru saradnje sa osnovnim školama, organizovao gostovanje  iskusnih debatera uOŠ “RadomirMitrović”.

Učenici Gimnazije, koji su predstavljali školu na Državnom prvenstvu u debati, su  debatovali na temu – Ovaj dom smatra da su kontraceptivna sredstva najbolji način zaštite. Debata je realizovana u cilju edukacije učenika 9. razreda, koji su sa paznjom ispratili izlaganje debatera. Debatu je pratila i Uprava ove škole, kao i profesori debate u  Gimnaziji. Sudija debate je bila Ana Bogavac, predsjednica UP, koja je učenicima predstavila pravila debatovanja i govorila o prednostima debate za opšte obrazovanje.

Prisutni učenici su bili oduševljeni ovom metodom usvajanja znanja, kao i aktivnostima  UP Gimnazije.

ČASOPIS TETIVA

casopis tetiva

U Gimnaziji je prije nekoliko dana iz štampe izašao prvi broj školskog časopisa za matematiku, fiziku i informatiku pod nazivom „Tetiva“. Glavni i odgovorni urednik časopisa je profesor matematike mr Radič Radević, a redakciju čine Goran Babović, profesor fizike, i Nermin Hasanović, profesor informatike. Učenički parlament je takođe imao učešća u uređivanju ovog časopisa, jer je koordinisao radom učenika, čiji su se članci našli u ovom časopisu.

Časopis se bavi različitim temama vezanim za ove predmete, koje se na zanimljiv i jednostavan način mogu približiti čitaocima. Sudeći po interesovanju učenika za prvi broj, “Tetiva” je već stekla svoju čitalačku publiku i opravdala svoj naziv i cilj – da spoji učenike sa ovim naukama.

DAN SREĆE
dan srece

Obilježavanje Međunarodnog  dana sreće utvrđeno je Planom rada škole Gimnazije  u okviru nenastavnih radnih dana. Nizom aktivnosti objedinjenih sloganom „Sat za sreću“, UP je u saradnji sa   Volonterskim klubom i profesorima psihologije  obilježio i  ovaj dan.

Povod za obilježavanje Dana sreće jeste činjenica da je sreća jedna od ključnih komponenata subjektivnog blagostanja koje je centralni pojam pozitivne psihologije. S obzirom da u ovom trenutku preko 60% učenika u školi izučava jedan od predmeta iz psihološke grupe, obilježavanjem ovog dana uvažilo se interesovanje većine učenika i pružila mogućnost svima da saznaju neke nove činjenice iz područja pozitivne psihologije.

Jedan dio aktivnosti realizovan je istovremeno u svim odjeljenjima. Učenici su imali priliku da se upoznaju sa osnovnim informacijama vezanim za obilježavanje ovog dana pod okriljem Ujedinjenih nacija, kako bi shvatili da su brojni programi usmjereni na to „da se poveća svijest o važnosti potrage za srećom i dobrobiti stanovnika u svijetu, s obzirom na to da je to osnovni ljudski cilj“.

Na radionicama je putem diskusije ukazano koliko je važno osjećanje sreće u ljudskom životu i koliko aktivnosti čovjek sam može da bira u odnosu na one koje su mu nametnute. Učenici su dobili poruke o sreći koje treba da im posluže kao vodič u ponašanju, kao i prijedloge za srećniji život do kojih se došlo na osnovu brojnih istraživanja o ovom fenomenu. Na kraju, svi su imali priliku da napišu pozitivnu poruku svojim drugovima/drugaricama i profesoru koji je realizovano radionicu.

U dijelu programa koji je realizovan u holu škole, učenici su se fotografisali za izbor „najsrećnije“ fotografije, slušali muziku po svom izboru i gledali svoje fotografije koje su prethodnih dana dostavili Timu za obilježavanje Dana sreće, a koje odslikavaju srećne životne trenutke.

DODJELA BODOVA
II stepen dodjele bodova
Edukativna tribina (debata) – 3 boda
Saradnja sa Osnovnom školom – 2 boda
Uređivanje časopisa – 2 boda
Edukativna tribina (radionice) – 3 boda

III stepen dodjele bodova
Društvene mreže (x3) – 6

UKUPNO 16 BODOVA